100 dní v Juhovýchodnej Ázii – úvod k denníku

Autor: Peter Chrenka | 11.4.2012 o 18:38 | Karma článku: 9,48 | Prečítané:  1403x

Snívali sme dlho, rozhodovali sme sa a plánovali - až to prišlo. Ani sme sa nenazdali a máme to za sebou - 100 dní v Juhovýchodnej Ázii. Niečo sme od nej očakávali. Očakávania sa do veľkej miery naplnili, nechýbalo však ani rozčarovanie a v iných situáciach naopak učarovanie. Idealizácie voľnosti, krás a poznania sa popretkávali s každodennou realitou nie veľmi vzdialenou od tej našej slovenskej.

V najbližšom čase sa pokúsim využiť priestor na blogu na sprostredkovanie aspoň niektorých častí zápisníka z tejto cesty, vrátane príslušných fotografií. Tejto úvodnej časti patrí priestor na niekoľko všeobecných a stručných úvah, záverov či štatistík.

Začnime dopravou. S Hankou sme sa stretli v Bangkoku. Kým ja som sem letel z Budapešti, Hanka z Dílí; potom sme sa od seba už neodlepili až po Banskú Bystricu.

nasa mapa

Hoci táto cesta bola o mesiac dlhšia než moja ázijská cesta v roku 2009, počet použitých prostriedkov mi vyšiel neuveriteľne navlas rovnaký: 186! Myslím, že to svedčí hlavne o dlhších presunoch, no znamenať by to mohlo čokoľvek. Pri ich zaraďovaní do jednotlivých kategórií sa mi len občas vyskytla dilema nejasného zaradenia a tak môžem pomerne jasne sumarizovať. Najviac sme si posedeli či postáli či poležali v autobusoch - spolu až 43 krát. Vďaka viacerým pobytom vo veľkomestách sa na druhé miesto hitparády radí MHD v podobe metra a „nebeského vľáčika" - skytrainu s počtom 29. Brázdili sme aj rieky, moria a jazerá - ľoď nám poslúžila 21-krát. V minivane či pick-upe sme sa natriasali 17-krát. Bicykel sme si požičali 14-krát, kým taxík sa nám nepodarilo odmietnuť až 13-krát, rovnako ako tuk-tuk či motorikšu. V tesnom závese za nimi prdí motorka či skúter s celkovým počtom 12 a s partikulárnym 5 - tým značím vlastné riadenie motorky/skútra. Vláčik nám slúžil menej než sme očakávali - za celú cestu sme do neho sadli len 9-krát. Do vzduchu nás okrem vlastných myšlienok ťahalo už len lietadlo - spolu 7-krát. Auto mimo taxíku si s počtom 5 tiež zaslúži vlastnú kategóriu, úplne na konci je dopravný prostriedok, ktorý je v Ázii žiaľ na ústupe: cyklorikša, viezli sme sa ňou až na konci výletu 3-krát.

Za 3 a pol mesiaca sme stihli pomerne rýchlym tempom navštíviť 8 krajín, s tým, že Thajsko nám bolo akousi križovatkou a vďaka hostiteľovi Toomovi sa nám Bangkok stal druhým domovom. Okrem neho sme poznávali krásy i odvrátené stránky týchto krajín: Mjanmarsko (Barma), Laos, Vietnam, Kambodža, Malajzia, Singapur a Indonézia. Ich veľkosť či dopravnú infraštruktúru sme asi trochu podcenili a tak bolo fyzického oddychu minimum.

Hoci obaja máme radi skôr prírodu než mestá, juhovýchodná Ázia nie je z tohto hľadiska ideálnou destináciou; kultúrne pamiatky a mestský život ľudí tak z hľadiska stráveného času prekonali bohapustú divočinu v jej rôznych podobách.

Pár ilustračných záberov na záver tohto úvodu.

Thajsko

Barma

Laos

Vietnam

Kambodza

Malajzia

Singapur

Indonezia

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami strany sa stali Juraj Blanár a Peter Žiga.

KOMENTÁRE

Fico ako Trump. Nekorektný a ukričaný

Šéf Smeru oznámil, že politická korektnosť na Slovensku končí.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?