100 dní v Juhovýchodnej Ázii – úvod k denníku

Autor: Peter Chrenka | 11.4.2012 o 18:38 | Karma článku: 9,48 | Prečítané:  1410x

Snívali sme dlho, rozhodovali sme sa a plánovali - až to prišlo. Ani sme sa nenazdali a máme to za sebou - 100 dní v Juhovýchodnej Ázii. Niečo sme od nej očakávali. Očakávania sa do veľkej miery naplnili, nechýbalo však ani rozčarovanie a v iných situáciach naopak učarovanie. Idealizácie voľnosti, krás a poznania sa popretkávali s každodennou realitou nie veľmi vzdialenou od tej našej slovenskej.

V najbližšom čase sa pokúsim využiť priestor na blogu na sprostredkovanie aspoň niektorých častí zápisníka z tejto cesty, vrátane príslušných fotografií. Tejto úvodnej časti patrí priestor na niekoľko všeobecných a stručných úvah, záverov či štatistík.

Začnime dopravou. S Hankou sme sa stretli v Bangkoku. Kým ja som sem letel z Budapešti, Hanka z Dílí; potom sme sa od seba už neodlepili až po Banskú Bystricu.

nasa mapa

Hoci táto cesta bola o mesiac dlhšia než moja ázijská cesta v roku 2009, počet použitých prostriedkov mi vyšiel neuveriteľne navlas rovnaký: 186! Myslím, že to svedčí hlavne o dlhších presunoch, no znamenať by to mohlo čokoľvek. Pri ich zaraďovaní do jednotlivých kategórií sa mi len občas vyskytla dilema nejasného zaradenia a tak môžem pomerne jasne sumarizovať. Najviac sme si posedeli či postáli či poležali v autobusoch - spolu až 43 krát. Vďaka viacerým pobytom vo veľkomestách sa na druhé miesto hitparády radí MHD v podobe metra a „nebeského vľáčika" - skytrainu s počtom 29. Brázdili sme aj rieky, moria a jazerá - ľoď nám poslúžila 21-krát. V minivane či pick-upe sme sa natriasali 17-krát. Bicykel sme si požičali 14-krát, kým taxík sa nám nepodarilo odmietnuť až 13-krát, rovnako ako tuk-tuk či motorikšu. V tesnom závese za nimi prdí motorka či skúter s celkovým počtom 12 a s partikulárnym 5 - tým značím vlastné riadenie motorky/skútra. Vláčik nám slúžil menej než sme očakávali - za celú cestu sme do neho sadli len 9-krát. Do vzduchu nás okrem vlastných myšlienok ťahalo už len lietadlo - spolu 7-krát. Auto mimo taxíku si s počtom 5 tiež zaslúži vlastnú kategóriu, úplne na konci je dopravný prostriedok, ktorý je v Ázii žiaľ na ústupe: cyklorikša, viezli sme sa ňou až na konci výletu 3-krát.

Za 3 a pol mesiaca sme stihli pomerne rýchlym tempom navštíviť 8 krajín, s tým, že Thajsko nám bolo akousi križovatkou a vďaka hostiteľovi Toomovi sa nám Bangkok stal druhým domovom. Okrem neho sme poznávali krásy i odvrátené stránky týchto krajín: Mjanmarsko (Barma), Laos, Vietnam, Kambodža, Malajzia, Singapur a Indonézia. Ich veľkosť či dopravnú infraštruktúru sme asi trochu podcenili a tak bolo fyzického oddychu minimum.

Hoci obaja máme radi skôr prírodu než mestá, juhovýchodná Ázia nie je z tohto hľadiska ideálnou destináciou; kultúrne pamiatky a mestský život ľudí tak z hľadiska stráveného času prekonali bohapustú divočinu v jej rôznych podobách.

Pár ilustračných záberov na záver tohto úvodu.

Thajsko

Barma

Laos

Vietnam

Kambodza

Malajzia

Singapur

Indonezia

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Váhostav dostal pokutu za schránkové firmy, majiteľom je Široký

Úrad pre verejné obstarávanie udelil stavebnej firme Váhostav pokutu za neprehľadnú vlastnícku štruktúru, Široký je skutočným vlastníkom podniku.

SVET

Čo povedala premiérka Mayová o Európe a Británii

Británia skrátka odchádza z Európskej únie.

KULTÚRA

Sherlockovi klesla sledovanosť. Keby pohol mozgom, zistí aj prečo

Za nízkymi číslami môžu byť Rusi.


Už ste čítali?