reklama

Islandské impresie alebo Prišiel som, videl som, prídem zas

Od prvého momentu, keď sa lietadlo predralo šedými mrakmi a ja som zbadal ešte šedšiu nehostinnú zem lávových polí, uvedomil som si naplno, že sa mi začína plniť sen. Tento pocit jeho premeny na skutočnosť ma neopúšťal počas celých štyroch mesiacov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu

Nové dojmy mi mohla cesta do Reykjavíku a potom ďalej do Hvalfjorduru ("Veľrybej zátoky"), miesta môjho budúceho niekoľkomesačného pôsobenia, už len umocniť. V pohyblivom obraze mám len divoké hory postrádajúce stromový porast s nekonečným počtom hlbších i menej hlbších žľabov so vždy čerstvou pramenistou vodou, o ktorej nedostatok sa na Islande na väčšine miest báť nemusíte. (Ale môžete si ju tiež zadovážiť z obchodu pod etiketou „pure icelandic“).

Na konci Veľrybej zátoky
Na konci Veľrybej zátoky 

 

Biele snehové čiapočky na vrcholoch hôr zvyšovali v mojich očiach mystérium tejto krajiny – až kým počas tých štyroch mesiacov úplne nezmizli; niekde však ostali a ja sa ešte v septembri osviežujem z ich smutných vôd...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Botnssulur
Botnssulur 

Od počasia nikdy neviete, čo má za ľubom. Mať pri sebe nepremokavú bundu nikdy nie je na škodu...

Niekde na Akrafjalle
Niekde na Akrafjalle 

 ...aj keď nie je vylúčené, že vás slnečné lúče budú hladiť niekoľko dní za sebou – a v lete vo dne v noci. Noc pri polnočnom slnku na najsevernejšom cípe Islandu, mieste Hraunhafnartangaviti s osamoteným majákom, sa zapísala do môjho života rovnako nezabudnuteľne a neopakovateľne.

Polnočné slnko pri Hraunhafnartangaviti
Polnočné slnko pri Hraunhafnartangaviti 

Zo všetkých čarovných miest spomeniem za všetky Snaefellsjokull, jedno z údajných siedmich hlavných magických centier Zeme.

Západ slnka nad Snaefellsjokullom
Západ slnka nad Snaefellsjokullom 

Spanie pod jeho vrcholom a výstup naň nemohli nechať moje dojmy a pamäť bez celkom nového obsahu, a to napriek tomu, že na „ceste do stredu Zeme“ (práve tu je podľa Julesa Verneho vstup k nemu) sme cieľ nedosiahli;) ...človeku sa až veriť nechce, že na celom ľadovci nestretne napriek takejto jeho popularite ani človeka – v poriadku, nebudem príliš popularizačný, boli dvaja – Nemci s čakanmi a mačkami; veľmi sa im nedarilo skrývať svoje počudovanie, že zjavne my žiadne z týchto nástrojov nemáme. Lávové kamene a balvany, predovšetkým na vrchole trčiace z pomaly sa topiaceho ľadovca krásne demonštrujú charakteristiku Islandu ako krajiny ladu a ohňa...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Snaefellsjokull - 5 metrov pod vrcholom
Snaefellsjokull - 5 metrov pod vrcholom 

Jedinečné, elfami obývané miesta „môjho“ pohoria Skardsheidi mi nemohli dať viac – kdekoľvek som strávil deň, dva, o človeka som sa starať nemusel; vodopády, ktoré by kdekoľvek na európskej pevnine boli oblepené tisíckami zvedavých očí, si tu len osamotene zurčia a hučia...

Vodopády pohoria Skardsheidi
Vodopády pohoria Skardsheidi 

Z času na čas sa nad vami zjaví mrak v podobe draka – a na to ozaj nepotrebujete ani silnú fantáziu. Island mi neostal nič dĺžny, ja jemu áno... 

okno
okno 
Hvallfell
Hvallfell 
Zo svahov Esje
Zo svahov Esje 
Snaefellsjokull
Snaefellsjokull 
Voľnosť
Voľnosť 
Pri Háifosse
Pri Háifosse 
ranná
ranná 
Islandské kone - nie poníky:)
Islandské kone - nie poníky:) 
Snaefellsness
Snaefellsness 
...
... 
Peter Chrenka

Peter Chrenka

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som, ktorý som.www.peterchrenka.com Zoznam autorových rubrík:  FotoCestovanieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu